10. února 2018
Modernizace výuky základních škol městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz
Specializované počítačové a jazykové učebny a laboratoře
registrační číslo projektu: CZ.1.10/2.1.00/08.00718
počet modernizovaných učeben: 11
výše dotace z rozpočtu Regionální rady: max. 5,3 mil. Kč
rozpočet na projekt dle žádosti o dotace: 5,8 mil. Kč
nabídková cena za projekt cekem: 6 482 867 Kč
pro ZŠ Ostrava, Gen. Píky 13A: 1 567 705 Kč
Plánovaný harmonogram:
- výběrové řízení na dodavatele – od 1/2011 do 5/2011
- fyzická realizace projektu – od 6/2011 do 10/2011
- ukončení projektu – 12/2011
Popis projektu:
V rámci projektu dojde k vybavení učeben, především odborného charakteru, novým ergonomickým nábytkem, audiovizuální a informační technologií. Díky realizaci projektů se zkvalitní technické zázemí pro výuku v odborných učebnách cizích jazyků, multimediálních, IT, chemie a fyziky a v kmenových třídách.
Pro naši školu to znamená částku 1, 463 tis. Kč , která nám pomůže vybudovat moderní, praktické pracoviště pro žáky, kteří budou moci zkoumat a objevovat zákonitosti vědy a techniky. Cílem projektu není jen zlepšení a zkvalitnění výuky fyziky, ale také přilákání mladých pedagogů této aprobace, kterých je stále v základním školství nedostatek.
Popis výchozího stavu :
Obsah fyziky se v současné škole výrazně neliší od obsahu před lety, kdy jsme chodili do školy my. Výuka ve fyzice nemá šanci na úspěch, probíhá-li stejným způsobem jako tenkrát. Je tomu tak hlavně proto, že vnímání dnešních žáků je značně odlišné od těch před lety (nebyly mobily, CD, výpočetní technika, internet a jiné technické vymoženosti, které jsou pro dnešní generaci samozřejmostí). Před lety byla škola hlavním zdrojem informací, dnes jsou to multimédia, výpočetní technika a zejména internet.
Chceme-li udržet zájem dnešních mladých lidí o vědu a techniku, vlastní hledání a objevování je nutno začít již u žáků ZŠ. Proto jim chceme na naší škole, tímto naším projektem nabídnout všechny dosud možné podněty pro vnímání. Naším cílem je zlepšit fyzikální vzdělávání.
V současné době je naše snaha brzděna tím, že v podstatě nemáme odbornou učebnu fyziky. K výuce využíváme odbornou učebnu chemie, která byla projektována především pro potřeby chemie. Její využití pro fyziku je zcela nevyhovující, neboť přednost v ní mají hodiny chemie a na fyziku zbývá jen velmi málo prostoru. Také uspořádání zařízení a technické zázemí je zcela nedostačující pro potřeby fyziky. Potřebujeme žáky seznámit s mnoha zábavnými pokusy, které mají bezprostřední vztah k probíranému učivu. Ideální je stav, kdy s jednoduchými pomůckami mohou vlastníma rukama objevovat zákonitosti různých jevů. Následné vyhodnocení pomocí techniky podtrhává jejich schopnosti využití v dnešním moderním světě. Takové poznatky jsou velmi hluboké a dlouhodobé. Jiný způsob výuky připadá žákům archaický, nesoučasný a vnitřně je nemotivuje. Jistě se jim nemůžeme divit. Myslíme si, že naši žáci by měli mít možnost pracovat moderně a zajímavě a že si tuto možnost určitě zaslouží.
Přejeme si vybudovat moderní, praktické a multifunkční pracoviště pro naše žáky, aby mohli zkoumat a objevovat zákonitosti vědy a techniky. Cílem projektu je nejen zlepšení a zkvalitnění výuky fyziky, ale také přilákání mladých pedagogů této aprobace, kterých je stále v základním školství nedostatek.