Aktuality

26. března 2020

Paní učitelky a asistentky již našily 295 roušek !!! heart ......

VY šijete také   

 

 

V čem můžeme být všichni výjimeční nejen v této době

Kdysi jsem v jedné 9. třídě položila žákům otázku, ve které zemi by chtěli žít, kdyby si mohli vybrat. Nejčastěji zaznělo: USA, Německo, Rakousko, Kanada, skandinávské země. Důvody jejich odpovědí byly různé: asi se tam lidem dobře žije, mají dost peněz nebo je tam prostě krásně.  Je možné, že k těmto názorům děti došly na základě sledování oblíbených seriálů či filmů, které často zkreslují realitu. Jedno však mají tyto země společné, což u většiny mohu potvrdit i na základě vlastní zkušenosti: v těchto zemích se ve školství staví velice přísně k jakémukoliv druhu podvádění či opisování a odmala jsou tam žáci vedeni k tomu, že opisování je vlastně krádež práce někoho jiného. A protože je tento apel už od mládí v lidech pevně zakořeněn, tak věřím, že i v dospělosti se jím většina snaží řídit – ať už dělají na úřadě, prodávají v obchodě,  opravují auta, řídí firmy nebo dokonce státy. A není divu, jestli se tento přístup projeví i na prosperitě celé země nebo na vzájemné důvěře lidí.
Proč o tom teď píšu? Naše země je už více jak měsíc v nouzovém stavu. Za této situace se obecně celá řada přestupků posuzuje mnohem přísněji než obvykle. Výjimečný stav si žádá výjimečná opatření: od některých profesí výjimečné nasazení, od jiných zase výjimečnou flexibilitu při učení se novým postupům a přijímání výjimečných řešení. A v čem mohou být výjimeční naši žáci? V poctivém přístupu k učení. Mnozí z našich žáků si tento přístup osvojili už dávno a toho si nesmírně cením. Ale chápu, že to pokušení, kterému jsou děti teď vystaveny, když sedí samy ve svém pokojíčku nad zadáním práce a když díky pár kliknutím bez námahy vyřeší otravný úkol a odešlou ho ke kontrole, je velké a lákavé. My učitelé samozřejmě poměrně snadno odhalíme, jestli je práce zkopírována nebo je výsledkem kolektivního nasazení celé rodiny či spolužáků. Ale chyby k učení patří a ukazují nám, jak konkrétně můžeme žákům pomoci. A chyby, pokud jsou součástí usilovné práce a přemýšlení, jsou také výpovědí o charakteru žáků a jejich přístupu k práci. Já osobně si mnohem více cením nedokonalé práce s chybami, která ukazuje na poctivý zápas o pochopení látky a snahu o samostatné myšlení než bezchybného textu ukradeného od někoho jiného z internetu. Více ocením i to, když mi žák na rovinu napíše, že tu práci neudělal, protože byl líný. A tak vás prosím, abyste doma mluvili o tom, jak je důležité poctivě pracovat, a zvlášť teď, když děti pracují samy doma a i když jiní to tak nedělají. Čím více dětí to v sobě bude mít hluboce zakořeněno, tím více se to v budoucnu projeví na životě všech občanů naší země, která jim bude připadat jako to nejlepší místo pro život.


 

AZ Kvíz - diplom


 

      Vyhodnocení velikonoční soutěže

 
Bylo uděleno pouze 1. místo a to pro:
Jméno a příjmení Třída
Václav Bárta 1.A
Helena Krupová 1.B
Klára Byrtusová 2.B
Lukáš Aprias 2.B
Zuzana Bártová 3.A
Oliver Nikolov 4.B
Jan Pavlíček 5.A
 Velikonoční soutěž - fotogalerie
 
 


Videopokus - Fyzika 



 


HRAJEME SI NA BÁSNÍKA.....

 



Karanténa
Karolína Šímová 8.C


Každodenní vstávání do školy
bylo tak nudný,
učení, písemky a známky hrozný.
Teď bych to chtěla vrátit zpátky a
zase vidět své kamarádky.
Jenže musím sedět doma a
může za to corona.
Vše je zavřené školy, obchody i kina,
karanténa je za to vina.
A tak aspoň vyrábíme roušky,
pečujeme o zdraví sebe a staroušky.
Tak nos roušku taky,
Ať zaženeme ty škaredé mraky.
 
Karanténa
Šantová Veronika 8.B

 
Když jsme školy opustili,
Úkoly nás zavalili.
Náš domov však klidem vládne,
Karanténu hravě zvládne.
Máme malé ouška,
Drží na nich rouška.
Jak se všude praví,
Přejme si jen zdraví.


 





Básnička – Pro paní učitelku 
Ďurovcová Eliška 8.C


Po pančelkách
stesk mám velký,
nenahradí mi je ty z telky.
 
Co však s tím
stejně doma být musím,
přesto na ně stále myslím.
 
Zdraví hlavní
potom škola
zůstávejme radši doma.
 
Ale příští týden
už to nevydržím,
na návštěvu k pančelce s rouškou
musím.
Básnička
David Hlaváček 8.C
 
Kvůli karanténě a ochraně zdraví,
učíme se z domova,
i když nás to nebaví. 
Lepší je to ve škole,
i když jsou tam zkoušky,
ani by mi nevadily v obličejích roušky.


 

Šílená domácnost
Tereza a kolektiv bláznů
Lukácsová Tereza 8.B

Karanténa nuda je,
nad virem však vyhraje.
Rouška, rouška,
ta nám trhá ouška.
 
Kašlu, pčikám
s koronou si tykám.
Doma dělám úkoly,
raději chci do školy.
 
Učitelku mám teď mamku,
vyseděla v židli jamku J.
Hlava bolí, teplota stoupá,
už jsem z toho celá hloupá.
 
Zdraví chceme býti
a volně si žíti.
 
     


 

Vše nejlepši ke DNI UČITELŮ,trpělivost,toleranci a pohodovou náladu Vám všem, kteří jste se nedobrovolně stali učiteli. Zvládáte to na výbornou, za co vám samozřejmě děkujeme. Učiteté ze ZŠ Gen. Píky. 
 




 
 

Škola na dálku  

Před pár dny to vypadalo, že mnohým žákům se zavřením škol splnilo jejich nejtajnější přání. Teď, po dvou       týdnech strávených doma, je už možná napadá, že příště si dají více pozor na svá přání. A co učitelé? Ti se sami mezitím museli proměnit v žáky a rychle se naučit, jak vyučovat na dálku.
Na ZŠ Gen. Píky v Ostravě byla dětem zadána práce na první dva týdny prostřednictvím třídních učitelů, kteří rodičům dětí rozeslali informativní emaily. Všichni učitelé jsou dětem i jejich rodičům stále k dispozici, takže není výjimkou, že učitelé pomáhají s praktickým řešením úkolů ve dne v noci, 7 dní v týdnu. Někteří pedagogové 2. stupně používají ke komunikaci se svou třídou tzv. Google učebnu, která umožňuje zadávání a odevzdávání prací, sdílení komentářů apod. G Suite také nabízí další možnosti, které mohou učitelé brzy otestovat v praxi. Např. osmáci budou mít jednou týdně třídnickou hodinu přes Google Hangout, Meet nebo Zoom, během které se budou moci vidět, sdílet se  o tom, jak se mají, co prožívají a s čím třeba potřebují pomoci.
Ve středu 25.3. proběhla třídnická hodina v 8.A. Sešla se asi půlka třídy, žáci se s paní učitelkou pobavili o tom, jak zvládají současnou situaci, co dělají, aby jim z toho nehráblo apod. Taky pořešili, jak jim jde domácí vzdělávání, jestli řeší nějaké technické problémy, jakou podporu by uvítali ä domluvili se na dalším setkání za týden. Taky  se dohodli, že zkusí pro svou třídu vymyslet nějakou další „challange“. 
P. učitel M. Casey zase žákům nabízí možnost k pravidelnému online setkání a konverzaci v AJ přes Skype. Na stránkách školy je také přehled mnoha odkazů na internetové stránky, kde rodiče a žáci najdou tipy  na výuková videa, testy, procvičování online – prostě vše, co jim může zpříjemnit a hlavně zjednodušit domácí vzdělávání.
Uplynulé dny učitelům i vedení školy poskytly cenný čas k tomu, aby se zorientovali v nové situaci, seznámili se s vhodnými metodami a nástroji online, načerpali inspiraci odjinud a ujasnili si, jak bude vzdělávání dále pokračovat. Žáci teď brzy obdrží zadání práce a pokyny svých třídních učitelů na další 2 týdny školy na dálku.  Při všech obtížích, které s sebou pandemie korona viru přinesla, si musíme s vděčností uvědomit, že naše počítače či telefony, které i tak většina z nás neustále využívá, nabízí na online velké bohatství materiálů a nástrojů,  které mohou přispět ke vzdělávání nás všech. A možná, až  ta pandemie bude jednou za námi, si konečně budeme všichni více vážit života offline, každého úsměvu bez roušky a koneckonců i tříd s nedokonalými učiteli a neposednými žáky.

 
Formát souboru neurčen

Krásné prezentace žáků naší školy_2

Typ souboru: file | Velikost souboru: 4KB | Počet stažení: 392x

Formát souboru neurčen

Krásné prezentace žáků naší školy

Typ souboru: file | Velikost souboru: 79.658KB | Počet stažení: 461x

Formát souboru neurčen

JAHODA-prezentace 7.B Michal Michna- vaření

Typ souboru: file | Velikost souboru: 3.675KB | Počet stažení: 595x

Formát souboru neurčen

Prezentace - Cestovní ruch

Typ souboru: file | Velikost souboru: 39.003KB | Počet stažení: 422x

Formát souboru neurčen

Tsunami - Nytrová Natálie

Typ souboru: file | Velikost souboru: 26.025KB | Počet stažení: 447x

Formát souboru neurčen

Zemětřesení - Gola Matyáš-9.B

Typ souboru: file | Velikost souboru: 731KB | Počet stažení: 425x

Formát souboru neurčen

Pokusy do Chemie - Macháč

Typ souboru: file | Velikost souboru: 12.043KB | Počet stažení: 3230x

Formát souboru neurčen

Rokoko-Dominik Zezulka 8.B

Typ souboru: file | Velikost souboru: 8.835KB | Počet stažení: 445x

Formát souboru neurčen

Prezentace- Baroko

Typ souboru: file | Velikost souboru: 394KB | Počet stažení: 483x

Formát souboru neurčen

Prezentace - Učitel národů

Typ souboru: file | Velikost souboru: 522KB | Počet stažení: 412x

Přehled starších článků | Autor: ZŠ GEpiky | Počet přečtení: 2555x


Partneři naší školy


 

Další informace

Partneři naší základní školy Gen. Píky

Přepnout na mobilní verzi

Kontakt

Základní škola Ostrava
Gen. Piky 13A
příspěvková organizace
Ostrava, 702 00

IČ:     709 339 28
DIČ : CZ 709 339 28
IZO:   102 508 119
Tel.:   596 612 102
Fax:   596 637 257
ID datové schránky: 6vqmqrp

sekretariat@zsgepiky.cz
www.zsgepiky.cz
 

Další informace